En ik wou nog helemaal geen volgend schip. Pas over een jaar
en de Morning Cloud was er nog om tussendoor mee te varen. Mijn lief Bea zag er
naar uit om hele een zomer lang andere dingen doen dan zeilen. Maar het bleef
knagen, de website van de Valk weer eens bezocht en internet geraadpleegd. Wat
ik vond en las was alleen maar aanleiding om nog eens te gaan kijken.
En het schip beviel me steeds beter, maar de vraagprijs was
boven het budget. De makelaar melde me dat er ook belangstelling vanuit het
buitenland was. Mogelijk om me in beweging te krijgen maar voor mij was het een
goede reden om af te wachten. Geen behoefte om tegen wie dan ook op te bieden.
Ruim een maand later nog eens wezen kijken. De buitenlandse
bieder had afgehaakt en de makelaar gaf duidelijk ruimte voor een scherp bod.
En aldus gedaan, mede doorslaggevend was en nagenoeg nieuwe motor. Binnen twee
telefoontjes was overeenstemming over de prijs. En na wat heen en weer gemail
over de details van het contract werd op 9 maart 2016 de koop gesloten.
Wel had ik het recht bedongen een expert naar het schip te
laten kijken. In het verkoop contract staat; "werkwijze van de expert en de
afwikkeling van de eventueel door de expert geconstateerde gebreken plaats
vinden conform de "HISWA Expertise Overeenkomst 2014"
Bij het zoeken naar een geschikte expert vielen de kosten
mij tegen, mede door bovenstaande zin waardoor er ook eisen gesteld worden aan
de expert. Maar wat ben ik blij dat ik
de expertise heb laten uitvoeren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten