Een paar zaken moesten hersteld of verrekend worden, zoals
een dicht gekitte patrijspoort en een
beschadigde spanner. En een paar puntjes verder onderzocht. Waaronder een
kleine beschadiging voor aan de kiel waar rondom vocht gemeten werd. Advies was open slijpen voor nader onderzoek...
Omdat in de aanzet naar de kiel steeds laminaat werd
aangetroffen wat niet volledig doordrenkt was met hars, werd steeds verder
geslepen waarbij een opening In de romp ontstond. Uiteindelijk moest ook van
binnenuit gelamineerd worden om weer maximale sterkte te krijgen. En daarvoor moest binnen een dwars spant open geslepen worden. Mast er af en de loods in voor een ingrijpende reparatie. Kosten verkoper die deze probeerde terug te krijgen van de verzekering.
Al met al lag het schip twee maanden later weer in het water. Tussendoor heel wat bezoekjes, getelefoneer en overleg. En ook momenten van twijfel. Komt dit allemaal wel goed. Het is een constructief belangrijk punt van het schip. De aanhechting van een 2700 kilo zware kiel, precies onder de mast en het dwars spant wat de krachten van de verstaging op moet vangen. Ook Paul is bijna werkelijks wezen kijken of de reparatie vakkundig werd uitgevoerd. (Overigens zonder extra kosten in rekening te brengen.)
Al met al lag het schip twee maanden later weer in het water. Tussendoor heel wat bezoekjes, getelefoneer en overleg. En ook momenten van twijfel. Komt dit allemaal wel goed. Het is een constructief belangrijk punt van het schip. De aanhechting van een 2700 kilo zware kiel, precies onder de mast en het dwars spant wat de krachten van de verstaging op moet vangen. Ook Paul is bijna werkelijks wezen kijken of de reparatie vakkundig werd uitgevoerd. (Overigens zonder extra kosten in rekening te brengen.)
De volledige rapportage van de expert is hier te
openen;
Rapportage reparatie kiel
Geen opmerkingen:
Een reactie posten